Sajtószoba

Az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán hangsúlyos szerepet kap a leendő pedagógusok oktatási módszertárának gazdagítása.
A 15 éves diákok olvasási-szövegértési és matematikai képességeit mérő, nemzetközi PISA-felmérésen a magyar diákok évek óta rosszul teljesítenek. A legutóbbi, 2022-es felmérésből kiderült, hogy a tanulók 27%-a funkcionális analfabéta – ők azok, akik az alapvető, a hétköznapi életben használt szövegtípusokat sem tudják értelmezni. A tanulók szövegértési nehézségei már az alsó tagozat végén tetten érhetők, ám a segítségre szoruló gyerekek kétharmada nem kap megfelelő szaksegítséget – mondja dr. Sipos Zsóka gyógypedagógus és logopédus, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola Neveléstudományi Tanszékének főiskolai docense.
A teljes sajtóanyag ITT olvasható.
A szakmai tapasztalatot, a nyelvtudást és a versenyeredményeket is többletpontokkal ismeri el az Apor Vilmos Katolikus Főiskola, amely új pontszámítási szabályaival azoknak a szakembereknek is kedvez, akik gyerekekkel foglalkoznak, de szeretnék továbbképezni magukat. Az alap- és mesterszakokat, valamint számos szakirányú továbbképzést kínáló intézmény idén is részt vesz az Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállításon, de az érdeklődők a váci campus január 17-i nyílt napján is feltehetik kérdéseiket.
A teljes sajtóanyag ITT olvasható.
Kapcsolatot teremt az iskola és a munka világa között, segítséget nyújt a tanulási zavarokkal küzdő gyerekeknek, és ami a legfontosabb: nem a tanításra, hanem a tanulásra helyezi a hangsúlyt. A szakemberek szerint többek között ilyen előnyökkel jár, ha az oktatás részévé válik a 3D nyomtatás, a robotika és a virtuális valóság. Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola egyedülálló képzésén a pedagógusok nemcsak e technológiákkal ismerkedhetnek meg, de azt is megtudhatják, hogy hogyan használhatják az iskolai munkában a 3D nyomtatót, a robotokat vagy a VR-szemüveget.
A teljes sajtóanyag ITT olvasható.
Stressz, izoláció, párkapcsolati nehézségek – ilyen problémákkal is szembe kell nézniük azoknak a pároknak, akik meddőséggel küzdenek. Magyarországon minden ötödik-hatodik pár vár hiába a gyermekáldásra, nekik pedig nemcsak orvosi, hanem pszichológiai, lelkigondozói támogatásra is szükségük lehet – hangzott el a II. Anna–Joachim-konferencián, amelyet az Apor Vilmos Katolikus Főiskola budapesti campusán rendeztek meg 2023. november 23-án és 24-én.
A teljes sajtóanyag ITT olvasható.
A magyar diákok zöme olyan iskolaépületben tanul, amelynek „prototípusa” 150 éve alakult ki, méghozzá a kaszárnyák mintájára – mondja Tamáska Máté, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola Térpedagógiai Műhelyének vezetője. A tudományos műhely kutatói többek között azt vizsgálják, hogyan hat az iskolai tér az oktatói-nevelői munkára, és hogyan lehet a korszerűbb pedagógiai módszerekhez szabni a többnyire túlzsúfolt osztálytermeket.
A teljes sajtóanyag ITT olvasható.
Nyílt napot tart az Apor Vilmos Katolikus Főiskola, amelynek szakkínálatát és váci campusát is megismerhetik az érdeklődők 2023. november 17-én. A többek között tanítókat, óvodapedagógusokat és segítő szakembereket képző főiskolán idén mind a jelentkezők, mind a felvett hallgatók száma rekordot döntött, jövőre pedig már többletpontokkal segítik azokat a szakembereket, akik gyerekekkel foglalkoznak, de szeretnék továbbképezni magukat.
A teljes sajtóanyag ITT olvasható.
Empátiára, kreativitásra, előítélet-mentességre és az adott kultúráról szerzett tudásra is szükségük van azoknak a pedagógusoknak, akiknek óvodai-bölcsődei csoportjába más kultúrájú, más anyanyelvű gyermek érkezik – hangzott el a VIII. Kisgyermeknevelési Konferencián, amelyet október 9-10-én tartottak Martonvásáron és Vácon. A szakemberek egyetértettek: az interkulturális nevelés már rég nem csak elméleti kérdés, hiszen a magyarországi bölcsődékbe, óvodákba egyre több külföldi gyermek jár.
A teljes sajtóanyag ITT olvasható.

Kapcsolat:

Gőgh Eszter
kommunikációs asszisztens
gogh.eszter@avkf.hu

Széchenyi