Nemzetközi Hét – beszámoló
Tehetséggondozás felsőfokon
A Nemzeti Tehetség Program által támogatott tematikus nemzetközi héten 14 nemzetközi hallgató és 5 külföldi oktató vett részt, és főiskolánk hallgatói, oktatói is szép számban jelentek meg. A legnépszerűbb programpontok a két hallgatói workshop volt: Hétfőn az Erasmus+ félév belga hallgatói adták elő a Green Peter című népmesét Kamishibai (papírdráma) és árnyjáték előadás formájában, amit csoportos történet-innovációs workshop követett a belga hallgatók vezetésével. A másik hallgatói workshop témája egy Southampton környéki helyi legenda volt, amit a résztvevők a Winchester Tale Project (angol meseprojekt) angol és magyar hallgatóinak vezetésével dolgoztak fel különféle izgalmas történetmesélési-és drámatechnikák alkalmazásával.
Nagy tetszést aratott a Winchesteri Egyetemről érkezett két angol kolléga prezentációja Teaching Children’s Literature in English Primary Schools (Gyermekirodalom tanítása az angol általános iskolákban) témakörben, amit interaktív csoportmunka követett. A belga Thomas More Egyetemről érkezett drámapedagógus Body &Voice (Test és Hang) című sok mozgással tarkított, élvezetes foglalkozása az egyik legvidámabb programnak bizonyult. A valenciai Katolikus Egyetemről érkezett oktató a népmesékben található sztereotípiákról, az ehhez kapcsolódó nemi identitás kérdéséről tartott előadást, amit izgalmas vita követett kiscsoportokban.
A két magyar vendégelőadó prezentációja is nagy érdeklődést váltott ki: Fuszek Csilla, a Budapesti Európai Tehetségközpont igazgatója az európai tehetségpont-hálózattal kapcsolatos nemzeti és nemzetközi tapasztalatokról beszélt. A Kecskeméti Filmstúdióból érkezett előadó, Szoboszlay Eszter prezentációja a Hogyan készül a forgatóköny? – animációs film készítése sok új, érdekes információt tartalmazott az érdeklődők számára. Az előadó által bemutatott Cigány mesék animációs rajzfilmsorozat (Kecskeméti Filmstúdió) néhány epizódja is nagy sikert aratott mind a magyar mind a külföldi résztvevők körében.
A nemzetközi hallgatók bepillantást nyertek két magyar általános iskola pedagógiai munkájába is: Ellátogattak a budapesti kéttannyelvű Bajza Utca Általános Iskolába, ahol angol nyelvű órákon vettek részt, és a váci Karolina Katolikus Általános Iskolába, ahol projekt-foglalkozás keretein belül dolgoztak fel meséket általános iskolás gyermekekkel.
Vác szépsége, Budapest közelsége, és nem utolsó sorban főiskolánk színvonalas képzési programjai – amiket bemutattunk nemzetközi vendégeinknek – mind nagy vonzerőnek bizonyultak: Számos hallgató jelezte, szívesen visszatérne hozzánk nemzetközi programokra, projektekre, és a külföldi kollégák közül is többen kifejezték szándékukat a jövőbeni együttműködés folytatására.