Atipikus Fejlődés Módszertani Központ

Szakmai műhelyek 2.
2020/2021. tanév

IDŐPONT

2020. október 20.
15.00-17.00

TÉMA

1. szakmai műhely:
A Tanulókártya projekt bemutatása 1.

HELYSZÍN

Miklós épület
Boldog Sára terem
vagy online

MŰHELYVEZETŐ

dr. Gyarmathy Éva

TARTALOM

Az Atipikus Központ kezdeményezésére, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és az Eszterházy Egyetem közös koordinációjában elindult egy különleges módszertani fejlesztés a hátrányos helyzetű régiókban élő gyermekek tanulását segítendő. A tanulókártyák célja, hogy megkönnyítsék a tananyag elsajátítását, akár iskolai, akár otthoni tanulás során, valamint a tanulásban való lemaradást csökkentsék, megszüntessék. Mindezeken túl kimondható, hogy a tanulókártyák használata nemcsak a hátrányos helyzetű tanulók, nemcsak az atipikus fejlődésű tanulók, de minden tanuló számára fejlesztő.

További információk

IDŐPONT

2020. november 17.
15.00-17.00

TÉMA

2. szakmai műhely:
A Tanulókártya projekt bemutatása 2.

HELYSZÍN

Miklós épület
Boldog Sára terem
vagy online

MŰHELYVEZETŐ

dr. Gyarmathy Éva

TARTALOM

Az Atipikus Központ kezdeményezésére, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és az Eszterházy Egyetem közös koordinációjában elindult egy különleges módszertani fejlesztés a hátrányos helyzetű régiókban élő gyermekek tanulását segítendő. A tanulókártyák célja, hogy megkönnyítsék a tananyag elsajátítását, akár iskolai, akár otthoni tanulás során, valamint a tanulásban való lemaradást csökkentsék, megszüntessék. Mindezeken túl kimondható, hogy a tanulókártyák használata nemcsak a hátrányos helyzetű tanulók, nemcsak az atipikus fejlődésű tanulók, de minden tanuló számára fejlesztő.

További információk

IDŐPONT

2021. március 9.
15.00-17-00.

TÉMA

3. szakmai műhely:
Az átütő tehetségfejlődés problematikája

HELYSZÍN

online

MŰHELYVEZETŐ

Czenner Júlia és
dr. Gyarmathy Éva

TARTALOM

Az átütő és kiemelkedő fejlődésű kisgyerek képességfejlődésben a legfelső 1%-ba illetve 5%-ba tartozik, tudásuk valamely területen legalább két évvel megelőzi a kortársak tudását.
Jelenleg hivatalos ellátást nem kapnak ezek a tehetségfejlődésben megmutatkozó atipikus fejlődésű gyerekek, pedig speciális igényeik ellátatlansága miatt súlyos beilleszkedési és fejlődési zavarok alakulhatnak ki.

További információk

IDŐPONT

2021. április 27.
15.00-17.00

TÉMA

4. szakmai műhely:
A 3D iskolák bemutatkozása

HELYSZÍN

Miklós épület
Boldog Sára terem
vagy online

MŰHELYVEZETŐ

Az iskolák képviselői és
dr. Gyarmathy Éva

TARTALOM

A kevert tanulási zavarok (diszlexia, diszgráfia és diszkalkulia) súlyos teljesítményzavarokká növekedése hatékony iskolai szervezési és tanítási/tanulási módszerekkel csökkenthető. A 3D iskolák ezen a téren tesznek jelentős lépéseket. A módszertan bemutatása és a tapasztalatok megbeszélése a műhely témája.

További információk

Szakmai műhelyek 1.
2019/2020. tanév

IDŐPONT

2019. október 15.
15.00-17.00

TÉMA

1. szakmai műhely:
A zsonglőrködés helye a fejlesztő tanításban

HELYSZÍN

Miklós épület

Boldog Sára terem

MŰHELYVEZETŐ

dr. Gyarmathy Éva

TARTALOM

Ahogy a mozgás általában, a zsonglőrködés is fontos része volt az ókori kultúráknak, amikor az emberiség fejlődése felgyorsult. A 21. századi iskolában tudatosan lehet használni a szenzomotoros rendszer fejlesztésére, a tanulás támogatására ugyanazokat a módszereket, amelyek régóta segítik a gondolkodás fejlesztését. A cél nem a zsonglőrködésben való jártasság, hanem az egyensúlyrendszeren keresztül a mozgás és az észlelés összehangolása, a kontroll funkciók fejlesztése, és így a kognitív működés megalapozása.

 

További információk

Beszámoló a műhelyről

IDŐPONT

2019. november 22.
13.00-16.30

TÉMA

2. szakmai műhely:
A német nyelvelsajátítás serkentése mozgással, zenével

HELYSZÍN

Miklós épület

Boldog Sára terem

MŰHELYVEZETŐ

dr. Gombocz Eszter

TARTALOM

A zene és a mozgás segíti az információáramlást a két agyfélteke között. A műhely keretében a nyelvtanulással szembeni gátlásokat szeretnénk oldani a résztvevőkben, áttételesen pedig a velük kapcsolatban álló gyermekekben. Célunk az érzelmi nevelés, az EMBER mint személyiség építése a zenén, a mozgáson, feszültségoldó gyakorlatokon, játékon keresztül. Szorosabban véve a német nemzetiségi szakos hallgatóknak segítünk az óvodás és kisiskolás, akár problémamentes, akár nehézségekkel küzdő gyermekek motivációjában, nyelvelsajátításában.

Beszámoló a műhelyről

IDŐPONT

2020. február 25.
14.00 – 16.00

TÉMA

3. szakmai műhely:
Akadálymentes nyelvtanulás

HELYSZÍN

Miklós épület

Boldog Sára terem

MŰHELYVEZETŐ

Imréné dr. Sarkadi Ágnes

TARTALOM

Az akadályok leküzdhetők megfelelő módszerek alkalmazásával. Lehet olyan környezetet teremteni, amely széles rétegek számára teszi lehetővé a képességeinek és érdeklődésének megfelelő szintű tanulást és teljesítményeket.

További információk

IDŐPONT

2020. április

TÉMA

4. szakmai műhely:
Akadálymentes nyelvvizsga

HELYSZÍN

Miklós épület

Boldog Sára terem

MŰHELYVEZETŐ

Czenner Júlia és
dr. Gyarmathy Éva

TARTALOM

A nyelvtudás még nem jelent automatikus sikert a nyelvvizsgán, mert a vizsga módja akadály lehet. Ennek a felemás helyzetnek a megoldása olyan vizsgaszerkezet kialakítása, ahol a tudás mérésére többféle út is rendelkezésre áll.

További információk

Széscheyi