MTA pályázatot nyert az Apor kutatócsoportja
Főiskolánk kutatócsoportja négyéves kutatási pályázatot nyert el a Magyar Tudományos Akadémia Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázatán.
A 2021. szeptember 14-én megtartott nyitóünnepségen Freund Tamás, az MTA elnöke köszöntötte az idei húsz nyertes pályázót, és hangsúlyozta az Akadémiának a tudományosan megalapozott, a készségek fejlesztését, a korszerű ismeretek átadását és széles körű általános műveltséget egyaránt kínáló oktatási rendszer iránti elkötelezettségét. Az ünnepségről bővebb beszámoló olvasható az MTA honlapján.
Az MTA – AVKF Tanulási környezet kutatócsoportjának pályázata az iskolai kudarcoknak az első két iskolai évben történő csökkentését célozza.
A kutatás lényeges jellemzője, hogy a kutatásba bevont iskolák pedagógusai a felajánlott módszereket felkészítés után kipróbálják, munkájukba önálló innovációként bevezetik és rendszeresen használják a mindennapi tanítás során. Az így átalakított tanulási környezet hatását a 2 év fejlesztés utáni vizsgálatok hivatottak megmutatni. A módszertani fejlesztés az általános iskola 1. és 2. évfolyamán zajlik. A kiválasztott mintába 25-30 általános iskolát vonunk be két-két tanítóval. A felkészítő szakasz 2022 tavaszán kezdődik, a fejlesztés 2022. szeptember 1-jétől 2024. június 15-ig tart, így 2022 szeptemberében a leendő első osztályosokat érinti.
A részletekkel 2021. október 15-ig keressük meg a fenntartókat és az iskolák vezetőit.
Dr. Gyarmathy Éva egyetemi tanár, a kutatócsoport vezetője