Rejtett erőforrásaink – II. Organikus Pedagógia Találkozó
Múlt hétvégén került sor budapesti campusunkon a II. Organikus Pedagógia Találkozóra, Rejtett erőforrásaink címmel.
„Az élet nem azt jelenti, hogy túléljünk egy vihart,
hanem hogy tudjunk táncolni az esőben.”
(ismeretlen szerző)
A szervezők egyaránt várták azokat, akik már a gyakorlatban is alkalmazzák az organikus pedagógiát, illetve azokat is, akik még csak most ismerkednek a Joseph Kentenich atya által kidolgozott nevelési rendszerrel – amelynek lényege az élet szolgálata, azaz szuverén gondolkodású, egészséges gyermekek nevelése, egyediségük kibontakoztatása.
A résztvevőket a konferencia elején Uzsalyné Pécsi Rita neveléskutató, főiskolánk tanára, az egyesület elnöke köszöntötte, majd Horváth Szilárd, a Búzaszem Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény igazgatója, az MTVA vezető szerkesztő-műsorvezetője, az egyesület egyik alapító tagja vezette fel a programot a nap házigazdájaként.
Első előadóként Uzsalyné Pécsi Rita erőforrásaink leggazdagabb tárházáról, a kapcsolatainkról beszélt: a kapcsolódás fontosságáról, az akadályozó tényezők leküzdéséről. “Kapcsolataink tápértéke az, ami igazi védőhálót jelent.”
Majd Csáki Tibor atya, az Organikus Pedagógia Egyesület spirituális alelnöke az Istennel való kapcsolódásról, a “felfelé nézésről”, a spirituális intelligenciáról beszélt előadásában.
Harmadikként Gloviczki Zoltán, főiskolánk rektora, az Organikus Pedagógia Egyesület alelnöke osztotta meg gondolatait a “pedagógusholnapról”. Szerinte ha megvannak a belső erőforrásaink, akkor képesek vagyunk megküzdeni a világ kihívásaival. “Don Bosco és Kalazanci Szent József nem azért tudták megvalósítani az oktatásban, amit akartak, mert szentek voltak, hanem azért lettek szentek, mert megvalósították.” Rektor úr szavai szerint a jövőbeli pedagógus feladata: “meghallgatni és megfigyelni, befogadni és szeretni, valamint a továbblépésben segíteni a tanítványokat.”
Ezután a délelőtti előadások zárásaként Stephens-Sarlós Erzsébet beszélt a csecsemőkori reflexekről, azok leépítéséről, valamint az esetleges fennmaradásuk okozta problémákról (pl. szorongás, ADHD, depresszió, tanulási és viselkedési zavarok). Elmondta, hogy a mozgásnak kulcsszerepe van ezen problémák kezelésében a későbbi életszakaszokban is. Előadásában a Stephens-Sarlós-programot is bemutatta.
A program délután kiscsoportos műhelymunkával folytatódott, ahol a résztvevők áttekinthették a délelőtt folyamán is érintett és felismert rejtett erőforrásokat, amelyek segíthetik őket a mindennapokban, mind a magán-, mind a szakmai életben. A rendezvény közös imával és énekkel zárult, legvégül pedig bepillantást nyerhettek a résztvevők Győri-Zelencsuk Tímea párkapcsolat-gazdagító – szintén rejtett erőforrást nyújtó – módszerébe is.
Köszönjük mindenkinek, aki jelenlétével emelte az esemény fényét! Találkozzunk legközelebb is!