Főiskolánkon nagy sikerrel zajlott le 2022. április 1-8. között a Blended Intensive Programme (BIP) elnevezésű nemzetközi hetünk, melynek témája – Interkulturális dialógus történeteken keresztül – számos intézményből vonzott résztvevőket. Külföldi és határon túli magyar hallgatók és oktatók érkeztek a Winchesteri Egyetemről (Egyesült Királyság), a Selye János Egyetemről (Szlovákia), a Linzi Püspökségi Pedagógiai Főiskoláról (Ausztria), a Rózsahegyi Katolikus Egyetemről (Szlovákia) és Lengyelországból (Kielce, Lublin). Az Erasmus-félévünk kurzusain tanuló török és spanyol diákok is részt vettek a programon. Aporos hallgatók is csatlakoztak, és számos oktatónk tartott workshopot, vezetett tematikus kirándulást a BIP-en, melynek így összesen 45 résztvevője volt. A színes és interaktív tematikus hét célja a kulturális identitás megerősítése és az interkulturális dialógus elősegítése volt személyes történeteken és a hallgatók intézményéhez, régiójához kapcsolódó történeteken keresztül, kreativitást, együttműködést fejlesztő tevékenységek során. Az egyhetes program online nappal kezdődött: a nemzetközi hallgatók bemutatták intézményüket online applikációkat alkalmazva, melyet egy időben zajló kooperatív csoportmunka előzött meg. Az ötnapos jelenléttel zajló programon a hallgatók előadásokon, a többszörös intelligencia elméletét és történetmesélési technikákat alkalmazó interaktív workshopokon és csoportmunkákban vettek részt. A program tematikus kirándulásokat is tartalmazott, melyek alkalmával a résztvevők Vác, Budapest és Visegrád történelmi, kulturális nevezetességeivel ismerkedtek meg történeteken keresztül. A nemzetközi hét a résztvevők visszajelzései alapján jelentős mértékben hozzájárult a hallgatók szakmai fejlődéséhez és sikeresen elősegítette a különböző országokból, kultúrákból érkezett hallgatók közötti baráti kapcsolatok építését.Fotó: Egyedné Simon Valéria