Regisztráció
https://avkf.hu/atipikus-muhely
Rövid összefoglalók a műhely programjáról
Ilona Bachmann: Kihívást jelentő gyerekek
Az antikvitás óta folyamatosan észlelhetünk egy, a pedagógiai munkát jellemző vezérmotívumot: mindig akadnak olyan személyiségek, akik a gyermekek és a fiatalok zenével és ritmussal való fejlesztését szorgalmazzák, legyen szó akár a nyelvelsajátításról.
Tágabb értelemben ide tartoznak az éneklés, valamint a ritmikus mozgásgyakorlatok is.
Műhelymunkánk során Platontól Rousseau elképzeléseiig, Rudolph Steineren át Maria Montessori pedagógiájáig ívet húzva arról is elmélkedünk, hogy vajon időszerűek-e ma is a reformpedagógiai módszerek. Hozzájárulhatnak-e a gyermekkorra vonatkozó agykutatás eredményei ahhoz, hogy a kihívást jelentő gyerekek érdekében új módszerekre leljünk?
Célunk az, hogy új utak kitaposásával lehetőleg minden gyereket megszólítsunk, főleg pedig azokat a fiatalokat, akik valamiképpen kilógnak a keretből.
Kérés: Kényelmes ruhában érkezzenek, mivel mozogni fogunk. Amennyiben lehetséges, hozzanak magukkal egy hangszert (csörgőt, gitárt, furulyát vagy hegedűt), és ha lehet, egy (német) nyelvű verset vagy rímet, amelyet szívesen megtanítanának a résztvevőknek.
Konczili Edit: METODO ANTANTES® – prima della dislessia
Innovatív fejlesztő módszer a tanulási zavarok megelőzésére avagy a nyelv megélése éneklésben, mozgásban és játékban
METODO ANTANTES® – prima della dislessia (’a diszlexia kialakulása előtt’)
A módszer meghatározása:
Innovatív képességfejlesztő módszer a tanulási zavarok megelőzésére 3-6 éves korú gyermekek számára. A részképességek fejlesztésének integrációján alapul, a nagy – és finommozgások, valamint az ének – és zenei tevékenységek egy rendszerbe szervezésének alapján.