A szakirányú továbbképzési szak megnevezése
Zöld gondoskodás és digitális környezetpedagógia szakirányú továbbképzési szak
A létesítést engedélyező határozat ügyiratszáma: FNYF/294-4/2019.
A létesítő intézmény neve: Apor Vilmos Katolikus Főiskola
A szakképzettség oklevélben szereplő megnevezése
Zöld gondoskodás és digitális környezetpedagógiai szakember
A szakirányú továbbképzés képzési területe
Pedagógusképzés képzési terület
A felvétel feltételei
- Bármely képzési területen legalább alapképzésben szerzett oklevél.
A képzési idő
2 félév
A szakképzettség megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma
60 kredit
A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek; a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben:
A képzés célja: Olyan környezetpedagógiai szakemberek képzése, akik pedagógiai, tanácsadói vagy terápiás módszereikben elsősorban a növény- és állatasszisztált módszerekre (zöld gondoskodás) kívánnak támaszkodni a jelenlegi digitális eszközrendszerek okszerű bevonásával.
A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek:
Szakmai kompetenciák:
A zöld gondoskodás és digitális környezetpedagógiai szakember:
Tudása:
- történeti összefüggéseiben ismeri az ember-növény és ember-állat kapcsolatrendszer alapjait, pedagógiai és terápiás jelentőségét;
- komplexen szemléli a zöld gondoskodás egyéni, nevelési és társadalmi lehetőségeit;
- felismeri a teremtett környezet és a modern ember ellentmondásait;
- tudatában van a rábízott élőlények sajátos igényeinek (ember, növény, állat);
- elismeréssel és alázattal kezeli teremtett és épített környezetét;
- digitális tudása megfelel a jelenlegi elvárosoknak, követi a tendenciákat;
- ismeretterjesztő és hálózatépítő személyiség analitikus képességekkel;
- szemlélete személyiségformáló különösen iskolai munkája során;
- ismeri a hazai és nemzetközi szakirodalmat, módszertani és tartalmi önképzése folyamatos;
- járatos a digitális környezetpedagógiai és az analóg terápiás módszerek átvételében és alkalmazásában.
Képességei:
- pedagógiai, szaktanácsadói és terápiás programok megtervezése, kidolgozása;
- egyéni és csoportos foglalkozások kül- és beltéri megszervezése, lebonyolítása;
- kapcsolattartó, esetkövető és szintetizáló képessége kiemelkedő;
- ismeri és használja az ember-növény kapcsolatrendszer fizikális és virtuális tereit (kert, erdő, arborétum, szabadföld, 3D-s kertek, digitális természeti modellek stb.);
- ismeri és használja az ember-állat kapcsolatrendszer fizikális és virtuális tereit (farm, erdő, állatkert, vadaspark, digitális etológia stb.);
- képes az igények és lehetőségek felismerésére a növény- és állatasszisztált terápiában;
- kapcsolatot ápol és kommunikál a szakmai háttérintézményekkel, szervezetekkel;
- rendszerszemlélettel és multidiszciplináris gondolkodásmóddal segíti és javítja az egészséges és fogyatékos embertársai életminőségét;
- elkötelezett az állat- és kertterápia iránt, annak előnyeit széles körben alkalmazni képes analóg- és digitális eszközrendszerek bevonásával;
- segíti a képzés népszerűsítését, hozzájárulni színvonalának javításához;
- képes okszerű analóg-digitális módszertani arányok felállítására;
- tudatos és etikus a digitális eszközrendszer használatában;
- képes piaci szemléletű szolgáltatások kidolgozására és létrehozására.
Attitűdje:
- nyitott az új információk és infokommunikációs technikák befogadására, törekszik szakmai műveltségének folyamatos fejlesztésére;
- törekszik közösségének szakmai szolgálatára, érzékeny az emberi problémákra, kapcsolatokra, nyitott az egyéni, környezeti, társadalmi és technikai kihívásokra;
- folyamatosan követi a digitális környezetpedagógiai és terápiás módszerek fejlődését, hazai alkalmazási lehetőségeit;
- proaktív személyiség, szakmai munkájában következetes, keresztény értékrendet képvisel;
- vállalkozói szemlélete biofil természetű, áthatja az élőlények iránti elkötelezettség.
Autonómiája és felelőssége:
- tudatában van a rábízott eszközrendszer emberi életet befolyásoló hatásainak;
- pedagógiai és terápiás módszereiben a biztonság elsődleges szerepet kap;
- körültekintő és konzultációra mindig nyitott, együttműködő személyiség;
- erkölcsi és etikai szempontból szakmájának elhivatott képviselője;
- szakmai közössége minden tagjától megköveteli a szakmai színvonalat és a felelős magatartást;
- aktívan részt vállal a szakmai és szemléleti utánpótlás-nevelésben.
A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök, és a főbb ismeretkörökhöz rendelet kreditérték
Zöld gondoskodás és digitalizáció: 10 kredit
Ember-növény kapcsolatrendszer: 9 kredit
Ember-állat kapcsolatrendszer: 8 kredit
Ökoszisztémák és emberi közösségek: 10 kredit
Kommunikáció és vállalkozási ismeretek: 7 kredit
Segítő kapcsolati és mentálhigiénés ismeretek: 6 kredit
A szakdolgozat kreditértéke
10 kredit
A számonkérés módja
Félévenként vizsgák és gyakorlati jegyek tantárgyanként.
A záróvizsgára bocsátás feltételei
Az előírt vizsgák eredményes letétele és más tanulmányi követelmények teljesítése, a szakdolgozat elkészítése, benyújtása.
Érdeklődni lehet:
tovabbkepzes@avkf.hu
Jelentkezési határidő: 2021. június 30.
Jelentkezés módja: Jelentkezési felületen
Csatolandó dokumentumok:
- diplomamásolat
- 5000 Ft felvételi intézményi eljárási díj befizetését igazoló bizonylat, amit a főiskola bankszámlájára kell utalniuk:
Apor Vilmos Katolikus Főiskola 10700323-67353264-52300002
A felvételi intézményi eljárási díjat nem áll módunkban visszatéríteni.
A jelentkezéseket a következő címen fogadjuk:
Postai úton:
Apor Vilmos Katolikus Főiskola
Tanulmányi Osztály
2600 Vác, Schuszter Konstantin tér 1-5.
A képzés tervezett kezdete: 2021. szeptember
A képzés díja: 120 000 Ft/félév
Az oktatás tervezett helyszíne: 2600 Vác, Schuszter Konstantin tér 1-5.
A képzés időtartama: 2 félév
A képzés gyakorisága:
A képzést csak megfelelő létszámú jelentkező esetén indítjuk.
Szakfelelős:
Képzési idő:
2 félév
Tagozat:
Levelező
Csatolmány: