Szakmai műhelyek
Atipikus fejlődés Módszertani Központ - szakmai műhelyek 2. | ||||
---|---|---|---|---|
2020/2021. tanév | ||||
időpont | téma | tartalom | helyszín | műhelyvezető |
2020. október 20.
15.00-17.00 |
1. szakmai műhely:
A Tanulókártya projekt bemutatása 1. |
Az Atipikus Központ kezdeményezésére, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és az Eszterházy Egyetem közös koordinációjában elindult egy különleges módszertani fejlesztés a hátrányos helyzetű régiókban élő gyermekek tanulását segítendő. A tanulókártyák célja, hogy megkönnyítsék a tananyag elsajátítását, akár iskolai, akár otthoni tanulás során, valamint a tanulásban való lemaradást csökkentsék, megszüntessék. Mindezeken túl kimondható, hogy a tanulókártyák használata nemcsak a hátrányos helyzetű tanulók, nemcsak az atipikus fejlődésű tanulók, de minden tanuló számára fejlesztő. | Miklós épület
Boldog Sára terem vagy online |
dr. Gyarmathy Éva
|
2020. november 17.
15.00-17.00 |
2. szakmai műhely:
A Tanulókártya projekt bemutatása 2. |
Az Atipikus Központ kezdeményezésére, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és az Eszterházy Egyetem közös koordinációjában elindult egy különleges módszertani fejlesztés a hátrányos helyzetű régiókban élő gyermekek tanulását segítendő. A tanulókártyák célja, hogy megkönnyítsék a tananyag elsajátítását, akár iskolai, akár otthoni tanulás során, valamint a tanulásban való lemaradást csökkentsék, megszüntessék. Mindezeken túl kimondható, hogy a tanulókártyák használata nemcsak a hátrányos helyzetű tanulók, nemcsak az atipikus fejlődésű tanulók, de minden tanuló számára fejlesztő. | Miklós épület
Boldog Sára terem vagy online |
dr. Gyarmathy Éva
|
2021. március 9. 15.00-17-00.
|
3. szakmai műhely:
Az átütő tehetségfejlődés problematikája |
Az átütő és kiemelkedő fejlődésű kisgyerek képességfejlődésben a legfelső 1%-ba illetve 5%-ba tartozik, tudásuk valamely területen legalább két évvel megelőzi a kortársak tudását. Jelenleg hivatalos ellátást nem kapnak ezek a tehetségfejlődésben megmutatkozó atipikus fejlődésű gyerekek, pedig speciális igényeik ellátatlansága miatt súlyos beilleszkedési és fejlődési zavarok alakulhatnak ki. |
online | Czenner Júlia és
dr. Gyarmathy Éva
|
2021. április 27. 15.00-17.00
|
4. szakmai műhely:
A 3D iskolák bemutatkozása |
A kevert tanulási zavarok (diszlexia, diszgráfia és diszkalkulia) súlyos teljesítményzavarokká növekedése hatékony iskolai szervezési és tanítási/tanulási módszerekkel csökkenthető. A 3D iskolák ezen a téren tesznek jelentős lépéseket. A módszertan bemutatása és a tapasztalatok megbeszélése a műhely témája.
|
Miklós épület
Boldog Sára terem vagy online |
Az iskolák képviselői és
dr. Gyarmathy Éva |
Atipikus fejlődés Módszertani Központ - szakmai műhelyek 1. | ||||
---|---|---|---|---|
2019/2020. tanév | ||||
időpont | téma | tartalom | helyszín | műhelyvezető |
2019. október 15.
15.00-17.00 |
1. szakmai műhely:
A zsonglőrködés helye a fejlesztő tanításban |
Ahogy a mozgás általában, a zsonglőrködés is fontos része volt az ókori kultúráknak, amikor az emberiség fejlődése felgyorsult. A 21. századi iskolában tudatosan lehet használni a szenzomotoros rendszer fejlesztésére, a tanulás támogatására ugyanazokat a módszereket, amelyek régóta segítik a gondolkodás fejlesztését. A cél nem a zsonglőrködésben való jártasság, hanem az egyensúlyrendszeren keresztül a mozgás és az észlelés összehangolása, a kontroll funkciók fejlesztése, és így a kognitív működés megalapozása. | Miklós épület
Boldog Sára terem |
dr. Gyarmathy Éva
|
2019. november 22.
13.00-16.30 |
2. szakmai műhely:
A német nyelvelsajátítás serkentése mozgással, zenével |
A zene és a mozgás segíti az információáramlást a két agyfélteke között. A műhely keretében a nyelvtanulással szembeni gátlásokat szeretnénk oldani a résztvevőkben, áttételesen pedig a velük kapcsolatban álló gyermekekben. Célunk az érzelmi nevelés, az EMBER mint személyiség építése a zenén, a mozgáson, feszültségoldó gyakorlatokon, játékon keresztül. Szorosabban véve a német nemzetiségi szakos hallgatóknak segítünk az óvodás és kisiskolás, akár problémamentes, akár nehézségekkel küzdő gyermekek motivációjában, nyelvelsajátításában. | Miklós épület
Boldog Sára terem |
dr. Gombocz Eszter
|
2020. február 25.
14.00 - 16.00 |
3. szakmai műhely:
Akadálymentes nyelvtanulás |
Az akadályok leküzdhetők megfelelő módszerek alkalmazásával. Lehet olyan környezetet teremteni, amely széles rétegek számára teszi lehetővé a képességeinek és érdeklődésének megfelelő szintű tanulást és teljesítményeket. | Miklós épület
Boldog Sára terem |
Imréné dr. Sarkadi Ágnes
|
2020. április
|
4. szakmai műhely:
Akadálymentes nyelvvizsga |
A nyelvtudás még nem jelent automatikus sikert a nyelvvizsgán, mert a vizsga módja akadály lehet. Ennek a felemás helyzetnek a megoldása olyan vizsgaszerkezet kialakítása, ahol a tudás mérésére többféle út is rendelkezésre áll.
|
Miklós épület
Boldog Sára terem |
Czenner Júlia és
dr. Gyarmathy Éva |