Atipikus Fejlődés Módszertani Központ

Kutatás, fejlesztés

Módszertani fejlesztés

Tanulókártya projekt

2020. áprilisában az Apor Vilmos Katolikus Főiskola (AVKF) Atipikus Fejlődés Módszertani Központjának kezdeményezésére, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és az Eszterházy Egyetem koordinálásával elindult egy különleges módszertani fejlesztés azzal a céllal, hogy segítse a hátrányos helyzetű régiókban élő gyermekek tanulását. A tanulókártyáknak nevezett eszközök kidolgozását a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzet motiválta. A tanulók harmada, jellemzően a hátrányos helyzetű diákok – digitális eszköz hiányában vagy elégtelen működésük miatt – nem férhettek hozzá a távtanításhoz, így jelentős lett a lemaradásuk. Ezért az iskolai tananyag elsajátításának és gyakorlásának megkönnyítésére kérdés-válasz és feladat-megoldás típusú tanulókártya-csomagokat készítettünk, amelyek kvízjátékra használhatók, emellett többféle társasjátéknak is részévé tehetők.

A projekt indulásakor a gyerekek lemaradásának behozására összpontosítottunk, de a kártyacsomagok kipróbálásának tapasztalatai alapján kiterjesztettük a felhasználók körét. Kijelenthetjük, hogy a tanulókártyák alkalmasak a játék közbeni tanulásra, és nemcsak a hátrányos helyzetű, nemcsak az atipikus fejlődésű tanulók, hanem minden diák számára fejlesztők. Ezért a kezdetekhez képest módosítottuk a projekt céljait: az alsós korosztály megsegítésén túl minden életkorra és minden tantárgyra tervezünk kártyákat az alsó tagozattól a középiskoláig.

A tanulókártyák elérhetősége

A tanulókártyák a Tanulókártya webfelületen a Kész kártyák menüpontban érhetők el. Innen ingyenesen, bejelentkezés nélkül, pdf formátumban letölthetők a csomagok.

Jelentkezés a Tanulókártya Projektbe

 Jelentkezés e-mailben Pap Judit szakmai koordinátornál: pap.judit@avkf.hu

Kézikönyv a tanulókártyák készítéséhez és használatához a Tanulókártya Projektben

Széchenyi