Események betöltése

« Összes esemény

  • Ez az esemény elmúlt.

Atipikus fejlődés Módszertani Központ

2019-11-22 @ 15:00 - 17:00

Regisztráció

https://avkf.hu/atipikus-muhely

Rövid összefoglalók a műhely programjáról

Ilona Bachmann: Kihívást jelentő gyerekek

Az antikvitás óta folyamatosan észlelhetünk egy, a pedagógiai munkát jellemző vezérmotívumot: mindig akadnak olyan személyiségek, akik a gyermekek és a fiatalok zenével és ritmussal való fejlesztését szorgalmazzák, legyen szó akár a nyelvelsajátításról.

Tágabb értelemben ide tartoznak az éneklés, valamint a ritmikus mozgásgyakorlatok is.

Műhelymunkánk során Platontól Rousseau elképzeléseiig, Rudolph Steineren át Maria Montessori pedagógiájáig ívet húzva arról is elmélkedünk, hogy vajon időszerűek-e ma is a reformpedagógiai módszerek. Hozzájárulhatnak-e a gyermekkorra vonatkozó agykutatás eredményei ahhoz, hogy a kihívást jelentő gyerekek érdekében új módszerekre leljünk?

Célunk az, hogy új utak kitaposásával lehetőleg minden gyereket megszólítsunk, főleg pedig azokat a fiatalokat, akik valamiképpen kilógnak a keretből.

Kérés: Kényelmes ruhában érkezzenek, mivel mozogni fogunk. Amennyiben lehetséges, hozzanak magukkal egy hangszert (csörgőt, gitárt, furulyát vagy hegedűt), és ha lehet, egy (német) nyelvű verset vagy rímet, amelyet szívesen megtanítanának a résztvevőknek.

 

Konczili Edit: METODO ANTANTES® – prima della dislessia 

Innovatív fejlesztő   módszer a tanulási zavarok megelőzésére avagy a nyelv megélése éneklésben, mozgásban és játékban

METODO ANTANTES® – prima della dislessia (’a diszlexia kialakulása előtt’)

A módszer meghatározása:
Innovatív képességfejlesztő módszer a tanulási zavarok megelőzésére 3-6 éves korú gyermekek számára. A részképességek fejlesztésének integrációján alapul, a nagy – és finommozgások, valamint az ének – és zenei tevékenységek egy rendszerbe szervezésének alapján.

  1. “Simplex sigillum veri” – “Az egyszerűség az igazság pecsétje”
  2. A családi és a társadalmi környezet szerepe a diszlexia megelőzésében
  3. Az Antantes módszer alapvetései:
    • a lelkesedés mint a megismerés, a tanulás motorja
    • a mozgás és az ének elválaszthatatlan egysége és a gyermeki fejlődés
    • a módszer tudományos háttere, néhány fontosabb referencia a magyar és nemzetközi tudományos kutatásokból (Kodály módszer, Kokas módszer, Luisa Lopes, Gerald Hüther, Gyarmathy Éva)
    • A tevékenységek integritása az Antantes módszerben
  1. Cuniberto Curioso (Kiváncsi Kuniberto) kalandjai a varázslatos erdőben
    • a mesére épülő éves nevelési program
  1. Nyelvtanulás az Antantes módszerrel
    • az énekes játék mint a nyelv komplex befogadásának élménye
    • nyelvismeret és integráció
    • érzelmi azonosulás a kultúrával
    • “második” anyanyelv és identitástudat

Részletek

Dátum:
2019-11-22
Időpont:
15:00 - 17:00
Esemény Category:

Szervező

AVKF

Helyszín

Apor Vilmos Katolikus Főiskola
Konstantin tér 1-5.
Vác, 2600 Magyarország
+ Google Térkép
Széchenyi